Deklaracja dostępności
internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do serwisu internetowego www.sycow.pl
Data ostatniej dużej aktualizacji: 2024.02.07
Dla strony www.sycow.pl przeprowadzono samoocenę dostępności dla osób niepełnosprawnych .
Strona internetowa jest zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Oświadczenie sporządzono dnia 2025.03.05. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością cyfrowej dla osób niepełnosprawnych strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą odpowiedzialną jest Daria Sztuka, adres poczty elektronicznej dsztuka@sycow.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu +48 62 785 5117. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być
dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.
Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Do budynku prowadzą 3 wejścia. Dwa z wejść znajdują się od strony ul. Mickiewicza. Do jednego z nich (głównego) prowadzą schody, natomiast drugie (od strony Urzędu Stanu Cywilnego) posiada podjazd dla wózków. Trzecie wejście, od strony podwórka, posiada
wyłącznie schody.
Przed wejściami zamontowane są dwa systemy wzywania pomocy przeznaczone dla osób z niepełnosprawnościami, systemów CALL HEAR
Biuro Podawcze znajduje się na prawo od wejścia głównego oraz na lewo od strony USC. Osoba na wózku może poruszać się wyłącznie po korytarzu i pomieszczeniach na parterze. budynku nie ma windy. W budynku nie znajduje się toaleta dostosowana do potrzeb osób
niepełnosprawnych. Przed budynkiem, na parkingu ogólnodostępnym, wyznaczono dwa miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W urzędzie znajduje się pętla indukcyjna.
Gmina zaznaczyła klatki schodowe wewnętrznym oznaczeniem poziomym wykonanym z wielkowarstwowego tworzywa M-PVC-P. Ponadto zamontowała kątniki schodowe wewnątrz budynku, ale również na zewnątrz, na schodach prowadzących do głównego wejścia budynku urzędu. Gmina zamontowała przed pokojami tabliczki brajlowskie z tworzywa sztucznego. Na terenie urzędu znajduje się plan tyflograficzny.
Gmina oznaczyła szklane drzwi wejściowe pasami kontrastowymi.
W urzędzie nie można skorzystać z tłumacza języka migowego na miejscu i online.