Strona główna/Aktualności/Komunikat Urzędu Miasta i Gminy w Sycowie

Komunikat Urzędu Miasta i Gminy w Sycowie

11 09 2024 #Aktualności

Urząd Miasta i Gminy w Sycowie informuje, że na wniosek z dnia 8 lipca 2024 r. (data wpływu: 15 lipca 2024 r.) inwestora - Firmy Handlowej WEMA, ul. Kusocińskiego 1A/1, 56-500 Syców, w dniu 2 września 2024 r. zostało wszczęte postępowanie dotyczące wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przedsięwzięcia pn.: „Uruchomienie zakładu zbierania odpadów metali żelaznych i nieżelaznych wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną i towarzyszącą”. Planowana inwestycja ma być realizowana na działkach ewidencyjnych nr 29/14, 29/15, 29/18, 78/7 AM 28, obręb Syców, gmina Syców.

Zgodnie z obowiązującymi przepisami, sprawa została przekazana do opinii planisty celem oceny możliwości prowadzenia tego rodzaju działalności na wskazanych działkach. Urząd Miasta i Gminy w Sycowie działa zgodnie z obowiązującymi przepisami administracyjnymi wynikającymi z Kodeksu postępowania administracyjnego (k.p.a.), dbając o zachowanie wszystkich wymaganych procedur.

Informacje dla stron postępowania:

W oparciu o art. 10 k.p.a. wszystkie strony postępowania mają prawo do uczestnictwa na każdym etapie postępowania, w tym do składania uwag i wniosków. Dokumentacja dotycząca sprawy jest dostępna do wglądu w Wydziale Gospodarki Odpadami i Środowiska Urzędu Miasta i Gminy Syców w godzinach pracy urzędu (poniedziałek, środa, czwartek, piątek: 7:30-15:30, wtorek: 8:30-16:30). W celu zapoznania się z dokumentacją można również kontaktować się z osobą prowadzącą postępowanie pod adresem e-mail: skubicka@sycow.pl lub telefonicznie: 62 785 51 37.

Charakterystyka przedsięwzięcia:

Planowana inwestycja kwalifikuje się jako przedsięwzięcie mogące potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, zgodnie z § 3 ust. 1 pkt 83 lit. a i b rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. (Dz. U. z 2019 r. poz. 1839). Zgodnie z art. 64 ust. 1 ustawy o ocenach oddziaływania na środowisko (ooś), decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach zostanie wydana po uzyskaniu niezbędnych opinii oraz uzgodnień, m.in. z Regionalnym Dyrektorem Ochrony Środowiska we Wrocławiu.

Termin rozstrzygnięcia:

Ze względu na skomplikowany charakter sprawy, jej rozstrzygnięcie nastąpi niezwłocznie po uzyskaniu wszystkich wymaganych opinii oraz uzgodnień pomocniczych. Zgodnie z art. 35 § 3 k.p.a., sprawa zostanie załatwiona w terminie dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.

Zapraszamy zainteresowanych do aktywnego udziału w postępowaniu oraz do składania ewentualnych uwag i wniosków.

Szczegóły na BIP